«Джерело» - наш спільний дім»


Школа – наша рідна домівка. Так кажуть діти, які залишаються в групі вихідного дня «Посмішка». Вони як ніхто це відчувають. Життя дітей в навчальному закладі організовано так, щоб кожна дитина була задоволена своїм перебуванням у школі і не сумувала за рідними, а це: комфортні санітарно-побутові умови, смачна та корисна їжа, цікаве дозвілля, турботливе й чуйне ставлення вихователів. Доброзичливість, розумна доброта – ось що є атмосферою життя дитячого колективу, головним тонусом взаємин педагога і дітей.
Колектив вихователів вихідного дня: Парнюк Н.М., Самарська І.В., Федосєєва Н.М., піклується про дітей, прагне, щоб вони зростали фізично загартованими, працьовитими, дисциплінованими, культурними; поважали старших і своїх однолітків; створює всі умови для розвитку різних сторін особистості дитини: пізнавальних інтересів, потреб у трудовій діяльності, фізичному розвитку, високої духовної культури.
Основною метою виховної діяльності є створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в дитячому колективі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би їм легко освоїтись у своєму виховному просторі, спонукав би їх до діяльності. На це спрямовані різні колективні творчі справи, години спілкування, спортивні змагання такі, як «Джерело» - наш спільний дім», «Про добро, чуйність та справедливість», «Старти для всіх», «Майстерня Діда Мороза», до яких разом з вихователями готувалися учні групи. Кожен учень одержував доручення.
Закоханий у спорт, учень 8 допоміжного класу Ручка Даня, допомагає у проведенні ранкової зарядки, фізичних хвилинок, рухливих ігор. Даша Ярмак, яка має гарний естетичний та художній смак, яскраво проявляє себе в малюванні, виготовленні новорічних прикрас, привітальних листівок. Вона вчить цьому молодших дітей. Мокрогуз Паша з любов`ю доглядає за кімнатними рослинами в кімнатах відпочинку, а дівчата 1а, 2а, 3а класів з вадами слуху чергують в їдальні. Діти з синдромом Дауна залюбки слідкують за чистотою в спальнях, їдальні. Приємно дивитись на акуратні ліжка, чистий стіл в їдальні, порядок у кімнаті відпочинку. Все це учні підтримують кожного дня, шанують свою працю і працю дорослих, слідкують за товаришами, щоб ті теж культурно поводились у приміщеннях. Ми намагаємося організувати роботу так, щоб діти зрозуміли, що в кожної дитини є свої таланти, здібності і не треба втрачати віру у свої сили. Почуття впевненості у своїх силах – це світлий вогник, який осяває шлях дитини.
Протягом навчального року привчали дітей до виконання вимог вихователів і взагалі до всіх вимог школи; звертали увагу на формування у своїх вихованців комплексу особистісних якостей і рис характеру, які є спонукальною силою їх повсякденних дій та вчинків:  чесність, порядність, дисциплінованість, працьовитість, доброта, повага до дорослих. Слід відзначити високу виховну цінність таких бесід як: «Наша слава – Українська держава», «Добро починається з тебе», «Чарівні слова зігрівають серця», «Що означає бути вихованою людиною?»
Життя людини єдине і неповторне, тому кожен повинен учитися його берегти. Цієї мудрої і дуже важливої науки ми навчаємо своїх вихованців, готуємо їх до зустрічі з різними, складними, а часом небезпечними життєвими ситуаціями під час проведення Тижня безпеки руху, Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності. Продовжуємо знайомити дітей з правилами безпеки на дорозі, закріплюємо знання дітей про деякі небезпечні для життя і здоров’я предмети, з якими учні зустрічаються вдома і на вулиці, про позитивні та негативні наслідки використання вогню. Взагалі в ході усіх занять використовуємо методи ігрової діяльності, казки, художні та дидактичні матеріали.
 В години дозвілля проводимо прогулянки, рухливі, спортивні ігри, змагання.
Ігрова діяльність у дітей займає визначне місце. Вона вчить їх керувати своєю поведінкою, взаємодією з ровесниками, розширює можливості кожної дитини здійснити свої таємні бажання. 
Вихованці грають в настільні ігри: конструктор, мозаїку, складають пазли; люблять ліпити, конструювати, малювати. В своїй роботі ми використовуємо арттерапію з метою відтворення емоцій, зниження тривожності, агресивності, імпульсивності учнів, подолання страхів, підвищення самооцінки. Тематика малюнків різноманітна: «Малюємо зиму», «Автопортрет», «Портрет друга», «Моя улюблена іграшка». Важливим моментом є подальший аналіз і обговорювання малюнків, придумування історій за малюнками, наближеними до реальних життєвих обставин.
На деякий час ми надаємо учням так зване «вільне дозвілля», можливість провести цей час по вибору за власним бажанням. Це дуже потрібно дітям. Вони можуть в іграх проявити свою ініціативу, фантазію, а вихователі мають можливість спостерігати за їхнім розвитком, спрямовуючи на досягнення бажаного результату. Така організація дозвілля допомагає нашим вихованцям краще оволодіти мовою як засобом спілкування і сприяє їх розумовому розвитку, дисциплінує, згуртовує дитячий колектив.
Дітей треба по-справжньому любити, сприймати їх такими, які вони є, з їхніми успіхами і невдачами. Тільки тоді вони будуть віддячувати нам тим самим.
Вихователь групи вихідного дня – Самарська І.В.

Коментарі