Тиждень охорони праці

Державна політика у сфері охорони праці базується на принципах пріоритету життя і здоров’я працівників, відповідальності керівників за створення належних, безпечних і здорових умов праці, адже Конституція України проголошує людину, її життя та здоров’я найвищою соціальною цінністю.
З метою привернення уваги до вирішення питань з охорони праці в закладах освіти, забезпечення реалізації конституційних прав громадян на належні, здорові та безпечні умови праці, виховання високої культури безпеки праці на виробництвах України у молоді, як майбутніх роботодавців та працівників 28 квітня відзначався Всесвітній День охорони праці. З цієї нагоди, з 22 – 28 квітня в нашій школі проходив Тиждень охорони праці.

Для проведення Тижня охорони праці було створено оргкомітет з підготовки та проведення заходів з нагоди Всесвітнього дня охорони праці.
Питання безпеки життєдіяльності, створення належних санітарно-гігієнічних умов  та профілактика травматизму є одним із найважливіших у роботі навчального закладу.
Тому була здійснена належна перевірка стану безпеки життєдіяльності школи:
перевірка протипожежного стану приміщень закладу;
профілактичний огляд спортивного, технічного, електричного та протипожежного обладнання;
контроль за станом освітлення, додержання повітряно-теплового режиму і санітарно-гігієнічних вимог в навчальних і спальних приміщеннях;
дотримання техніки безпеки в кабінетах, майстернях з трудового навчання, спортивному залі, на ігровому майданчику.
Протягом Тижня перевірено дотримання вимог нормативно-правових актів з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, відповідних інструкцій; ведення журналів реєстрації інструктажів з охорони праці, безпеки життєдіяльності з учнями, працівниками; виконання положень розділу з охорони праці колективного договору.

Також в рамках Тижня відбулись огляд-конкурс на кращий кабінет «Створення безпечних умов навчання та праці» (кабінет фізики, інформатики і класи для першокласників, які навчаються за програмою НУШ) та рейд-перевірка з виконання учнями вимог безпеки життєдіяльності.
У ході рейду-перевірки виявлено, що під час навчальних занять у спортивній залі, в майстерні з трудового навчання перед початком уроків вчителі проводять інструктажі з безпеки життєдіяльності та контролюють їх дотримання учнями під час навчально-виховного процесу.
В нашій школі є місце випадкам дитячого травматизму, але їх кількість порівняно з минулим роком знизилась. Наслідки злагодженої роботи з питань охорони праці, профілактики травматизму і нещасних випадків є відсутність в закладі нещасних випадків виробничого травматизму, зафіксовані в установленому порядку лише випадки травматизму невиробничого характеру. Для працівників закладу, згідно з планом тижня, проведено лекцію на тему: «Профілактика побутового травматизму» і заняття «Вміння надавати першу домедичну допомогу – начальна вимога сьогодення.
Розпочинати виховувати небайдужість до цінності свого життя і здоров’я, життя і здоров’я оточуючих, формувати високу культуру безпеки праці слід ще з раннього дитинства. Тому, з метою виховання у дітей свідомого ставлення до безпечної поведінки на робочому місці, а також підвищення їх обізнаності щодо права на безпечні та здорові умови праці в майбутньому, для учнів та вихованців по класам були проведені:
- відкриті уроки «28 квітня – Всесвітній день охорони праці» (1-12 кл.);
- «Уроки безпеки» з використанням мультимедійного обладнання (дошкільнята, учні молодших класів);
- виховний захід «Безпека життя в твоїх руках» - для учнів старших класів.

Постійно проводиться роз’яснювальна робота з батьками. Не можна навчити дитину правилам безпеки, коли батьки самі порушують їх. Для батьківської громадськості проведено круглий стіл «Безпека в житті, життя в безпеці». Акцентована увага батьків та безпеку праці, яка повинна стати однією з сімейних цінностей, адже саме сімейна атмосфера, увага батьків до своїх дітей і спілкування з ними становить основу для подальшого, вже дорослого, їх світосприйняття.
Батьків залучили до участі у конкурсі малюнків «Охорона праці очима дітей». Використання творчих здібностей дітей та залучення до цього процесу їх батьків є одним із шляхів вирішення зовсім «недитячих» проблем у сфері охорони праці, а також дієвим методом запобігання нещасним випадкам на виробництві та професійним захворюванням.
Ірина Самарська, відповідальна за роботу з охорони праці

Коментарі