Хай буде світло!

 

       


         Сьогодні фізик Майкл Фарадей маловідомий, але його експерименти в першій половині 19 століття з електрикою й магнітами в кінцевому підсумку призвели його до винаходу електричного мотора. Він продовжував свою роботу багато років і почав експериментувати з різними методами для створення електрики. Фарадей зрозумів, що, пропускаючи магніт через петлі з дроту, він міг генерувати струм.


      Юні експериментатори з порушеннями слуху з 6-А класу взяли невеличкий моторчик, в якому є котушки і постійний магніт, та, додавши ще деталей з конструктора, змайструвалі динамо-ліхтарик. Обертаючі ручку, ви передаєте крутний момент через шестерні на вал генератора. Таким чином, обертається вісь, на якій закріплені два магніти. Вони віпромінюють магнітне поле, яке перетинає котушки и генерує струм. Потужності ліхтаря досить, щоб запалити світлодіодну лампочку. А ще ми вкрутили пластикову пляшку з водою в ліхтарик і спостерігали за відображенням світла.  Цей  ліхтарик, створений власними руками,  можна взяти з собою в похід або використовувати в іграх в якості сигнального світильника. Такі цікаві заняття розвивають в наших учнів логіку, увагу, майстерність, нові знання.




         Крім усього, наш маленький ліхтарик - це ще й чиста енергія! Використовуючи фізичну силу, щоб повертати ручку,  можна включати світло знову і знову. Але ваша рука втомиться, якщо вам доведеться світити всю ніч. Більшість генераторів сьогодні використовують природне паливо, наприклад, нафту, для живлення турбіни, яка виробляє електроенергію.

     Однак при використанні природного палива виділяється вуглекислий газ,  небезпечний для навколишнього середовища. І запаси ці колись скінчаться. Тому вчені експериментують з поновлюваними джерелами енергії вітру, сонячного світла і води. Електроенергія, яку діти виробляли, щоб запалити ліхтарик – це теж приклад відновлюваної енергії. Крім того, для нашого вогника не потрібні токсичні батарейки, небезпечні для екології навколишнього середовища, він використовує Green Energy. А ще це відмінний спосіб показати учням, як виробляється електрика.

Юлія Слета, вихователь 6-А класу

 

 

Коментарі